چرا کسب و کارهای اینستاگرامی نیاز به وبسایت دارند؟

چرا کسب و کارهای اینستاگرامی نیاز به وبسایت دارند؟
دسته بندی مطلب:
زمان مطالعه: 16 دقیقه

در این مقاله به تعدادی از مهمترین سوالات شما درباره تفاوت های اینستاگرام و وبسایت پاسخ خواهیم داد. به به سوالاتی از این دست پاسخ خواهیم داد:

  • چرا هر کسب و کاری به وبسایت نیاز دارد؟
  • من صفحه اینستاگرام دارم، آیا به وبسایت هم نیاز دارم؟
  • چرا کسب و کارهای اینستاگرامی باید وبسایت هم داشته باشند؟
  • آیا اینستاگرام می تواند جایگزین وبسایت شود؟

فهرست محتوا پنهان

چرا هر کسب و کاری به وبسایت نیاز دارد؟

حضور آنلاین یک کسب و کار، صرف نظر از اینکه در چه صنعتی قرار دارد، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت و سود دهی آن داشته باشد.

در عصر ارتباطات، برخی از کسب و کارها هنوز متوجه نیستند که اکثر مشتریان آن ها قبل از خرید (چه خرید آنلاین و چه خرید از فروشگاه های فیزیکی)، ابتدا به سراغ وبسایت ها رفته و اطلاعات و نظرات پیرامون آن محصول را بررسی می کنند.

داشتن حضور آنلاین قدرتمند (داشتن وبسایت حرفه ای)، می تواند درآمد شما را چند برابر کند.

درست است که کیفیت وبسایت و امکانات آن به همراه نحوه عملکرد شما عاملی تاثیر گذار است، اما قبل از هرچیز داشتن وبسایت است که اهمیت دارد. به عبارتی، اول باید وبسایت داشته باشید، بعد به فکر کیفیت و کمیت آن باشید.

اکثر افرادی که کسب و کار فیزیکی یا اینستاگرامی دارند و هنوز وبسایت ندارند نگران دو چیز هستند:

  1. نگران هستند که نتوانند وبسایت خود را مدیریت کنند
  2. نگران قیمت و هزینه های آن هستند

هر دو این نگرانی ها در حالیست که می دانند کسب و کارهای بسیاری وبسایت دارند و درآمد بسیاری از آن کسب می کنند، اما در کمال ناباوری، هنوز در راه اندازی وبسایت آنلاین و کسب درآمد از آن تعلل می کنند!

ما در این مقاله به این دو نگرانی پاسخ خواهیم داد. اما قبل از هر چیز بیاید به این سوال پاسخ دهیم که : چرا هر کسب و کاری باید وبسایت داشته باشد؟

داشتن وبسایت اعتبار شما را افزایش می دهد

یکی از دلایلی که سازمان ها، شرکت ها و فروشگاه ها اقدام به تاسیس وبسایت می کنند، کسب اعتبار است.

نکته جالب آنکه شاید حتی هیچ محصول یا مطلبی منتشر نکنند (که اصلا کار درستی نیست)، اما تنها با داشتن وبسایت و چاپ آن بر روی کارت ویزیت اعتبار خود نزد مشتری را افزایش می دهند.

در واقع موضوع تمایز آن ها با رقباست. در واقع آن ها در مقابل رقبایی که وبسایت ندارند، خود را برتر نشان می دهند. این امر به ویژه زمانی اهمیت دارد که انرژی، زمان و هزینه بیشتری برای بهبود وبسایت خرج می کنند.

در واقع با داشتن یک وبسایت این پیام را به مخاطب ارسال می کنند که ما به رضایت مشتری اهمیت می دهیم و سعی داریم تا با ارائه خدمات آنلاین تحت وبسایت، تجربه خرید مشتری از خودمان را افزایش دهیم.

دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست، بلکه در منزل و با گوشی تلفن محصولات را ببینید، انتخاب کنید و خرید کنید. به همین سادگی!

در واقع با داشتن یک وبسایت همواره و در همه ساعات در دسترس هستید.

داشتن وبسایت به ساخت یک برند قدرتمند کمک می کند

وقتی وبسایت دارید، می توانید برند (نام کسب و کارتان) را به مشتریان بیشتری نشان دهید. لازم نیست کاربر حتما عضو اینستاگرام باشد، لازم نیست حتما شما را دنبال کند یا حتما در اکسپلور حضور داشته باشید، مشتریان بسیاری شما را در گوگل خواهند دید و با کسب و کار شما آشنا می شوند.

در واقع با داشتن وبسایت، می توانید به مشتری (از هر شهر و کشوری) نشان دهید که هستید، چه کار می کنید و چه می فروشید. در واقع شانس خرید به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

مجددا در میان رقبا متمایز شوید. خودتان را جای مشتری بگذارید.

برند اول: تنها صفحه اینستاگرام دارد

برند دوم: علاوه بر صفحه اینستاگرام، وبسایت هم دارد.

کدام به شما حس اطمینان بیشتری می دهد؟ کدام یک قابل اعتماد تر نشان می دهد؟ کدام یک شانس شناخته شدن و فروش بیشتری دارد؟

می توان بدون وبسایت هم برند ساخت، اما با داشتن وبسایت، ساخت برند بسیار راحت تر می شود. چراکه دیگران متکی به الگوریتم اینستاگرام نیستید، بلکه گوگل شما را به مخاطب نشان می دهد و باور کنید الگوریتم های گوگل دقیقريال قدرتمند تر و قابل اعتماد تر از الگوریتم های اینستاگرام است.

سرنخ بیشتر، فروش بیشتر

شاید یکی از جذاب ترین ویژگی داشتن یک وبسایت، یافتن سرنخ فروش است. وقتی مشتریان احتمالی در جست و جوی محصول مورد نظر خود وارد وبسایت شما می شوند، نیاز به دستیابی به اطلاعات کامل دارند.

اطلاعاتی کاملی درباره محصول، گارانتی، خدمات پس از فروش و ….

اگر اطلاعات کافی ارائه کنید، شانس فروش شما تا بیش از 90 درصد افزایش می یابد. حالا کافیست فرآیند خرید را آسان کنید. اگر آنلاین می فروشید، روند خرید کالا را به ساده ترین روش ممکن اجرا کنید.

اگر قرار است آفلاین خرید کنند (خرید تلفنی)، این فرآیند را هم سریع کنید و تجربه خوبی برای او ایجاد کنید. اجازه دهید تا به راحتی تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنند.

ترافیک ارگانیک

زمانی که وبسایت دارید و آن را از نظر سئو بهینه می کنید، گوگل، ترافیک زیادی به سمت وبسایت شما ارسال می کند.

منظور از ترافیک، تعداد بازدیدکننده ای است که با کلیک بر روی لینک وبسایت شما در نتایج گوگل، وارد سایت شما می شوند. به این ترافیک، ترافیک ارگانیک می گویند.

ترافیک ارسالی از جانب گوگل، یکی از کم هزینه ترین روش های جذب مشتری و فروش بیشتر است.

صرفه جویی در وقت شما و خدمات بیشتر به مشتری

مردم قبل از خرید از یک فروشگاه، میل به دریافت اطلاعات دارند. به ناچار یا باید به صورت حضوری در فروشگاه حاضر شوند، یا تلفنی با شما تماس بگیرند.

گاهی ممکن است بارها به سوالات تکراری پاسخ دهید. اگر تماسی را از دست بدهید،مشتری را از دست می دهید. از طرفی خسته می شوید و زمان زیادی را از دست می دهید.

با داشتن وبسایت، پاسخ تمام سوالات به صورت متن، ویدئو، تصویر یا صوت در وبسایت شما قرار دارد. نیازی به تکرار مکررات ندارید. نیازی به پاسخ گویی تلفنی به تک تک افراد نیست (گرچه همچنان عده ای تماس را ترجیح می دهند، اما تعداد تماس های تکراری کمتر می شود).

با این روند، نه تنها زمان کمتری صرف می کنید، بلکه مشتری هم زودتر و راحت تر به اطلاعات مورد نیازش دست پیدا می کند.

به روزرسانی ها و اطلاع رسانی ها

وبسایت شما 7 روز هفته و 24 در دسترس مشتریان است. می توانید جدیدترین اخبار، اطلاع رسانی ها، تخفیف ها، جشنواره ها و موجود شدن محصولات را به آن ها اطلاع دهید.

بنر ها، نوار های اطلاع رسانی، اطلاع رسانی ایمیلی و پیامکی، اعلان های وب و … همه روش هایی هستند که می توانید بدون هزینه خاصی و با چند کلیک، مشتریان را در جریان تغییرات فروشگاه قرار دهید.

برای مثال:

  • تخفیف های ویژه یلدا
  • تخفیف های بلک فرایدی
  • تخفیف نوروزی
  • موجود شدن محصولات
  • و…

بازاریابی دیجیتالی

یکی از قدرتمندترین روش های بازاریابی، بازاریابی دیجیتالی است. مردم زمان زیادی را در فضای دیجیتال می گذرانند. شما که نمی خواهید این فرصت را از دست دهید؟

امروزه وب سایت ها برای تجارت ضروری شده اند. وبسایت به طور همزمان هم ابزار بازاریابی دیجیتال است و هم یک بستر برای اجرای بازاریابی دیجیتالی و جذب مشتری بیشتر است.

وبسایت، پایگاهی برای فروش است. می توانید مشتری جذب کنید، از علایق مشتریان خود با خبر شوید، تحلیل کنید و بفروشید.

اگر افرادی که هنوز کسب و کارشان را آنلاین نکرده اند، فقط یکبار طعم شیرین فروش آنلاین را تجربه کنند، هرگز این فرصت را از دست نمی دهند.

چرا کسب و کارهای اینستاگرامی نیاز به وبسایت دارند؟

سوالی که احتمالا برای تمام مالکان کسب و کارهای با صدها یا هزار فالوور در شبکه های اجتماعی وجود دارد، این است که آیا به وبسایت نیاز دارم؟

ساده ترین، صادقانه ترین و کوتاه ترین پاسخ به این سوال این است:

بله! 100 درصد شما به یک وبسایت نیاز دارید.

اما قبل از توضیح علل نیاز شما به یک وبسایت، اجازه دهید یک درس مهم بازاریابی را باهم مرور کنیم.

یکی از مهمترین درس هایی که در مورد بازاریابی باید یاد بگیرید، این است که هرگز تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید. البته این اصل در تمام جوانب زندگی باید رعایت شود.

این حقیقت، در مورد بازاریابی یعنی، هیچ گاه و هرگز، تنها به یک روش برای بازاریابی تکیه نکنید. هر روشی، هرچند خوب ممکن است روزی به هر دلیلی دیگر نتایج دلخواه تولید نکند. پس بهتر است مجراهای بازاریابی متعددی داشته باشید.

اما چرا با داشتن یک صفحه اینستاگرام (که رایگان است)، باید وبسایت داشته باشم (که هزینه دارد)؟؟

1- سایت شما کاملا قابل سفارشی سازی است

یکی از مهمترین تفاوت های بین اینستاگرام و وبسایت در این است:

شما در اینستاگرام محدودیت های مشخصی برای تغییرات دارید. در واقع نمی توانید هر بخشی را به دلخواه تغییر دهید، یا امکانات جدیدی به آن اضافه کنید.

اما وبسایت شما، صفر تا صد، مطابق با نیاز شما ایجاد می شود و هر طور که بخواهید می توانید ان را بسازید و تغییر دهید. از طرح و دیزاین، تا قابلیت ها. همه و همه در اختیار شماست.

در اینستاگرام، باید منتظر باشید ببینید تا در آپدیت های جدید آن چه قابلیت هایی اضافه می شود، اما در وبسایت، نیازی به صبر نیست. اراده کنید، دریافت کنید.

توجه داشته باشید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است، نه یک فروشگاه. به عبارتی طبیعی است که امکانات یک سایت فروشگاهی (یا هر نوع سات دیگری) را نداشته باشید.

هدف از شبکه اجتماعی ارتباط با دیگران و ساخت یک شبکه از مشتریان یا مخاطبان است.

در وبسایت، موضوع متفاوت است. وبسایت شما، متناسب با نیاز و سلیقه شما طراحی می شود.. هر آنچه نیاز دارید در اختیارتان است. وبسایت شرکتی، فروشگاهی، املاکی، آموزشی و … هرکدام ابزارهای خاص خودش را نیاز دارد.

با اینستاگرام، نمایش و تبلیغ پست‌های قدیمی‌تر می‌تواند سخت باشد، اما با وب‌سایت قابل سفارشی‌سازی خود می‌توانید ترکیبی از محتوای قدیمی و جدید را به هر شکلی تبلیغ کنید که همیشه بدون محدودیت به مخاطبان خود دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهید نشان دهید.

شما مجبور نیستید در چارچوب قوانین اینستاگرام کار کنید زیرا می توانید هر زمان که بخواهید کل وب سایت خود را تغییر دهید.

2 – اینستاگرام یک پلتفرم قفل شده است!

اگر نمی‌خواهید مخاطبان خود را محدود کنید، قطعا به یک وب‌سایت نیاز دارید، حتی اگر حساب اینستاگرام داشته باشید.

هدف هر پلن بازاریابی، آزادی عمل و حس خوب دادن به مشتری است، نه محدود کردن او!

وقتی مشتری شما احساس کند محدود شده، تجربه بدی دریافت می کند! باید با آزادی کامل از خدمات و محصولات شما مطلع شده و از آن ها بهره مند شود.

در اینستاگرام، فقط افرادی می توانند از خدمات شما بهره مند شوند که عضو آن باشند. اما در وبسایت، هر فردی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، به خدمات شما دسترسی دارد، بدون آن که عضو شبکه اجتماعی خاصی باشد.

در اینستاگرام، مشتریان شما محدود به افرادی است که عضو آن شبکه هستند و به آن دسترسی دارند، اما در وبسایت محدودیت فقط زمانی وجود دارد که مشتری شما از اینترنت بهره مند نباشد!!

3 – اینستاگرام فقط مربوط به شما نیست

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است. می توانید با جست و جو کردن، افراد یا صفحات مختلف را پیدا کنید و با آن ها تعامل برقرار کنید.

از سال 2021 بیش از 1 میلیارد حساب کاربری در اینستاگرام وجود دارد که هر اکانت محتواهای مختص به خودش را منتشر می کند.

طراحی شبکه های اجتماعی بر دنبال کردن است. یعنی تا زمانی که کاربری شما را دنبال می کند، مطالب شما به نمایش داده می شود.

البته می دانم که بودن در اکسپلور شما را حتی به افرادی که شما را فالو ندارند هم نمایش داده می شود. یا با لایک کردن یک فرد، پست های شما به دوستان او هم نمایش داده می شود.

اما موضوع بر حفظ ارتباط با مخاطب است. در واقع شما برای ارتباط با مخاطب وابسته به الگوریتمی هستید که دائما دچار باگ می شود!

اما گوگل، از این باگ ها مستثنی است. در واقع شما را به هزاران نفر نشان می دهد. نیازی به لایک و اکسپلور و امثال آن نیست.

کاربر با ورود به سایت شما می تواند عضو شود و یک ارتباط همیشگی وجود خواهد داشت. یا عضو خبرنامه یا باشگاه مشتریان شما شود.

4 – وب سایت ها خدمات تجارت الکترونیک بهتری را ارائه می دهند

اگر کسب و کار شما محصول یا خدمتی عرضه می کند، حتما سعی دارید تا از اینستاگرام برای فروش محصول استفاده کنید و یا مخاطبان و مشتریان جدیدی را جذب کنید.

کاربران اینترنت آگاهی و درک خوبی از خرید اینترنتی دارند، اما اگر می‌خواهید بهترین تجربه خرید را ارائه دهید که درک آن راحت‌تر باشد، به یک وب‌سایت نیاز دارید.

مشتری وارد سایت شما می شود، از میان دسته بندی محصول، محصول مورد نظر خود را فیلتر کرده و محصول مورد نظرش را پیدا می کند، آن را به سبد خرید اضافه می کند، ثبت نام می کند، پرداخت می کند و به صورت خودکار در جریان سفارش خود و ارسال آن قرار می گیرد.

این روند هرگز به این راحتی در هیچ شبکه اجتماعی قابل اجرا نیست. چراکه اصلا برای این منظور ساخته نشده اند و ابزارهای لازم را در اختیار ندارند.

شما در اینستاگرام:

  • قابلیت دسته بندی محصول ندارد
  • برای هر محصول یا دسته محصول نمی توانید صفحه مجزا داشته باشید
  • قابلیت فیلتر های متنوع و قدرتمند و شرطی ندارید
  • نمی توانید هنگام ثبت نام کاربر اطلاعات کافی دریافت کنید
  • پرداخت آنلاین ندارید
  • کاربر اکانتی ندارد تا خریدها و سوابق خری د را نمایش دهد
  • پیگیری خرید خودکار نیست
  • و…

در واقع اگرچه با هشتگ ها می توانید تا حدی دسته بندی داشته باشید اما به شدت قابلیت های محدودی دارد.

اگرچه پیگیری خرید در دایرکت قابل انجام است، اما وقت زیادی هم از شما و هم از مشتری میگیرد و از طرفی قابل بایگانی کردن نیست، طوری که کاربر هر زمان که اراده کرد به آن دسترسی پیدا کند.

ناتوانی در سفارشی کردن سبد خرید خود و همچنان یک کلیک فاصله با محصولات رقیب، داشتن نرخ تبدیل فروش بالا از طریق پلتفرم شبکه های اجتماعی را بسیار دشوارتر می کند.

تجربه خرید از یک وبسایت هرگز به اندازه اینستاگرام نیست و نخواهد بود.

باز هم تکرار می کنم:

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است، نه یک پلتفرم فروشگاهی

5 – امکانات بیشتری در وبسایت ها خواهید داشت

هر کسب و کاری به وبسایتی نیاز دارد که اساسا بتواند هر کاری که نیاز دارد در آن انجام دهد. هر لحظه ممکن است به امکاناتی در وبسایت نیاز داشته باشید، بنابراین وبسایت شما باید این آزادی عمل را در اختیار شما قرار دهد.

در شبکه های اجتماعی چنین شرایطی ممکن نیست. در واقع شما وابسته به تصمیمات مدیران آن شبکه اجتماعی هستید. فرمت انتشار محتوا و تمامی امکانات در اختیار شما ثابت است و امکانات زیادی در اختیار شما نخواهد بود.

در یک وبسایت می توانید هر نوع محتوایی را منتشر کنید.محتوای متنی، تصویری، صوتی ویدئویی با هر امکانات و طرح و استایلی که بخواهید.

6 – می توانید از مزیت های موتورهای جست و جو استفاده کنید

گوگل و سایر موتورهای جست و جو می توانند شانس فروش شما را چند برابر کنند. وقتی در یک شبکه اجتماعی حضور دارید، تنها وابسته به همان شبکه اجتماعی هستید.

اما با داشتن وبسایت، می توانید تعداد بالایی مخاطب از موتورهای جست و جو جذب کنید. چند درصد خریدهای آنلاین شما از وبسایت ها و چند درصد از اینستاگرام است؟ مطمئنا خریدهای بیشتری از وبسایت هایی همچون دیجیکالا خواهید داشت تا صفحات شبکه های اجتماعی.

7 – وبسایت ها به کاربران احساس امنیت و اعتماد بیشتری می دهند

هر روزه کسب و کارهای بیشتری به داشتن یک وبسایت روی می آورند.

تا ژوئن 2021، بیش از 1.86 میلیارد وبسایت آنلاین وجود داشت که روزانه بیش از 547200 وبسایت (500 هزار) وبسایت جدید در سراسر جهان ایجاد می شود. منبع

مردم به یک وبسایت بیشتر اعتماد می کنند تا یک صفحه اینستاگرام. ساخت یک صفحه اینستاگرام رایگان است و کمتر از چند دقیقه انجام می شود. اما ساخت وبسایت هم هزینه دارد و هم زحمت و کلاه برداران کمتر به سراغ آن می روند.

همچنین وقتی دامنه می خرید، اطلاعات شما ثبت می شود. وقتی درگاه پرداخت می گیرید، احراز هویت می شوید لذا اعتماد به وبسایت عاقلانه تر از اعتماد به یک صفحه اینستاگرام است.

از طرفی، اعتماد سازی در مخاطب، در وبسایت بسیار راحت تر از شبکه های اجتماعی است.

آیا اینستاگرام می تواند جایگزین وبسایت شود؟

خیر، هرگز. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است. جایی که مردم در یک فضای مجازی در کنار هم قرار گرفته و لحظات، تصاویر، نظرات و تجربیات خود را با هم به اشتراک می گذارند.

کسب و کارها نیز می توانند دوستداران و همراهان خود را در یک محیط دور هم جمع کرده و اخرین خدمات، اخبار و محصولات خود را معرفی نمایند. اما فضای مناسبی برای فروش نیست.

به عبارتی اینستاگرام یک ابزار مکمل برای وبسایت است، نه جایگزینی برای آن.

شما می توانید در اینستاگرام اطلاع رسانی کنید و در وبسایت بفروشید. می توانید آخرین اخبار، خدمات، محصولات، تخفیف ها و جشنواره ها را در اینستاگرام اطلاع رسانی کرده و جهت فروش محصول و پرداخت به وبسایت منتقل کنید. چراکه امکانات و ابزار بیشتری در وبسایت هم در اختیار شما و هم در اختیار مشتریان شماست.

اگر رسانه های اجتماعی داشته باشم به وب سایت نیاز دارم؟ وب سایت بهتر است یا شبکه های اجتماعی؟

بله. با توجه به توضیحات ذکر شده در قسمت های قبلی، وبسایت و اینستاگرام مکمل یکدیگر هستند وداشتن یکی، به معنای عدم نیاز به دیگری نیست.

هر کدام کاربردها و مزایای خودشان را دارند. تنها زمانی که قصد دارید با یکی، جای دیگری را پر کنید، معایب خود را نشان می دهند. جهت اطلاعات بیشتر، قسمت بالایی را بخوانید.

شرکت طراحی سایت در ساری

اگر یک صفحه اینستاگرامی دارد و میخواهید تا یک وبسایت زیبا و کاربردی داشت باشید، دوناوب در خدمت شماست.

تنها نیاز به یکتماس تلفنی دارید.

با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

تلفن تماس: 01133245557 (شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 الی 20 و پنج شنبه 8 الی 14)

سوالات متداول

اگر رسانه های اجتماعی داشته باشم به وب سایت نیاز دارم؟ وب سایت بهتر است یا شبکه های اجتماعی؟

بله. با توجه به توضیحات ذکر شده در قسمت های قبلی، وبسایت و اینستاگرام مکمل یکدیگر هستند وداشتن یکی، به معنای عدم نیاز به دیگری نیست.
هر کدام کاربردها و مزایای خودشان را دارند. تنها زمانی که قصد دارید با یکی، جای دیگری را پر کنید، معایب خود را نشان می دهند. جهت اطلاعات بیشتر، قسمت بالایی را بخوانید.

آیا اینستاگرام می تواند جایگزین وبسایت شود؟

خیر اینستاگرام یک ابزار مکمل برای وبسایت است، نه جایگزینی برای آن. شما می توانید در اینستاگرام اطلاع رسانی کنید و در وبسایت بفروشید. می توانید آخرین اخبار، خدمات، محصولات، تخفیف ها و جشنواره ها را در اینستاگرام اطلاع رسانی کرده و جهت فروش محصول و پرداخت به وبسایت منتقل کنید. چراکه امکانات و ابزار بیشتری در وبسایت هم در اختیار شما و هم در اختیار مشتریان شماست.

آخرین مطالب دوناوب

منبع: فوربس، searchexcellence

به این مطلب امتیاز دهید
آواتار رحمت ابراهیمیان قاجاری

رحمت ابراهیمیان قاجاری

دانش آموخته مهندسی برق و مدرس وب هستم. حتی قبل از اینکه وارد دانشگاه بشم، به برنامه نویسی علاقه مند شدم و از اون زمان تا الان، هرگز کدنویسی رو رها نکردم. چه به عنوان مدرس، و چه به عنوان یک برنامه نویس. دغدغه اشتغال و بهبود فضای کار و زندگی برای همه دانشجویانم رو دارم. به همین خاطر معتقدم بدون آموزش پروژه محور و اصولی، اشتغال پایدار و با درآمد خوب شکل نمی گیره. علاقمند به برنامه نویسی، تکنولوژی و توسعه مهارت های نرم و الان هم بنیان گذار مجموعه دوناوب هستم و با یه تیم خوب و پرانرژی روزهام رو می گذرونم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *