سئو محلیسئو

سئو محلی (Local SEO) چیست و چرا جست‌وجوی محلی اهمیت دارد؟

با سئوی محلی آشنا شوید و ببینید آیا برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر

آیا می‌خواهید مخاطبان و مشتریان محلی، کسب‌وکار شما را در نتایج جست‌وجو پیدا کنند؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت است، پس باید سئو محلی را به‌خوبی درک کنید. در این مطلب در وبلاگ دوناوب به طور کاملاً شفاف توضیح خواهیم داد که سئو محلی چیست و چرا توجه به آن اهمیت دارد.

سئو محلی (Local SEO) چست؟

سئو محلی (Local SEO)، شاخه‌ای از سئو است که بر روی بهینه‌سازی یک وبسایت برای قرار گرفتن در نتایج جست‌وجوهای محلی (Local Search) تمرکز دارد.

هر نوع جست‌وجوی کاربران که به‌نوعی بیانگر نوعی اثر محلی باشد یا به‌نوعی به موقعیت مکانی اشاره کند، در این شاخه از سئو قرار می‌گیرد. برای مثال:

  • نزدیک‌ترین وکیل
  • نزدیک‌ترین رستوران
  • تعمیرگاه در ساری
  • پارک در تهران
  • آرایشگاه در (نام شهر یا محل)

در واقع، سئو محلی یک فرایند استراتژیک است که تأکید بر تلاش‌ها و اقداماتی دارد تا کسب‌وکار شما را در نتایج جست‌وجوی محلی، نشان دهد و تا حد ممکن در بالاترین جایگاه قرار بگیرد.

محتوا، بهینه‌سازی‌های صفحات وبسایت، ایجاد پیوندها با هدف تمرکز بر لینک‌سازی محلی و بومی سازی استراتژی، همه و همه بخشی از این تلاش‌ها است.

تمرکز در این نوع از سئو، معطوف بر اطمینان از سازگاری و صحت کلیه سیگنال‌هایی است که جایگاه شما را در نتایج جست‌وجوی محلی گوگل، ارتقا می‌دهند.

اگر این سیگنال‌ها به‌درستی استفاده نشوند، ممکن است اطلاعاتی متفاوت از آنچه مدنظر شماست ارائه دهند. در نتیجه این اطلاعات به طریقی اشتباه و گاهاً تصادفی تولید شده و در نتیجه، کسب‌وکار شما در نتایج جست‌وجو متفاوت از آنچه در نظر گرفتید نمایش داده می‌شود. بدتر از آن این است که کسب‌وکار شما هیچ جایگاهی در نتایج جست‌وجوهای محلی نخواهد داشت.

فرض کنید شما مالک یک رستوران هستید. مسافر و یا توریستی به شهر شما آمده و در گوگل به دنبال یک رستوران باشد. تمام رستوران‌های همکار شما در آن شهر، به جز شما برای او نشان داده خواهند شد. این ضربه بزرگی به کسب‌وکار شما خواهد بود.

چرا جست‌وجوی محلی (Local Search) مهم است؟

در اینجا تعدادی آمار و ارقام وجود دارد که ثابت می‌کند، جست‌وجوی محل تا چه حد برای یک کسب‌وکار اهمیت دارد:

  • 50 درصد از افرادی که از طریق تلفن خود جستجوی محلی انجام می‌دادند، طی همان روز به یک فروشگاه فیزیکی در محل زندگی خود مراجعه کردند.
  • 34 درصد افرادی که توسط رایانه یا تبلت جست‌وجو کرده‌اند نیز همین کار را انجام داده‌اند.
  • 18 درصد جست‌وجوهای محلی با تلفن همراه، به خرید از همان نتایج محلی ختم شده‌اند.
  • 60 درصد از آمریکایی‌های بزرگسال، اطلاعات محصولات و خدمات محلی را توسط تبلت و تلفن همراه جست‌وجو می‌کنند.
  • 50 درصد از افرادی که با تلفن همراه در نتایج محلی جست‌وجو می‌کنند، به دنبال مواردی مانند آدرس کسب‌وکار موردنظر هستند.
  • 78 درصد جست‌وجوهای محلی توسط دستگاه‌های تلفن همراه، در نهایت به خریدهای آفلاین (فیزیکی) ختم می‌شوند.
  • 71 درصد افراد در یک نظرسنجی، گفته‌اند که قبل از اولین مراجعه فیزیکی به محل یک کسب‌وکار، آدرس آن کسب‌وکار را ابتدا در نتایج جست‌وجو بررسی می‌کنند.
  • از هر 3 جست‌وجو در گوشی‌های هوشمند، یک جست‌وجو درست پیش از بازدید فیزیکی از یک فروشگاه بوده است. یعنی یک سوم از افراد، پس از جست‌وجو و یافتن یک کسب‌وکار در نتایج محلی، برای خرید به آن مراجعه می‌کنند.
  • 97 درصد از جمعیت مصرف کننده گان در سال 2017 به صورت آنلاین کسب‌وکارهای محلی را جست‌وجو و پیدا می‌کنند و 12 درصد این جمعیت به صورت هر روزه این کار را انجام می‌دهند.

 

چه کسانی و چرا از سئو محلی سود می‌برند؟

وکلا و مؤسسات حقوقی

اگر شما یک وکیل هستید و یا برای یک وکیل یا مؤسسه حقوقی خدمات سئو ارائه می‌دهید و تاکنون از سئو محلی استفاده نکرده‌اید، باید یک نکته مهم را به شما گوشزد کنیم:

یکی از بزرگ‌ترین مزایای سئو محلی گوگل برای این دسته از کسب‌وکارها این است که گوگل یک دکمه تماس را مستقیماً در نتایج جست‌وجوهای محلی برای کاربران تلفن‌های همراه نشان می‌دهد. به کمک این دکمه، مشتریان می‌توانند بلافاصله و به راحتی با مالک کسب‌وکار (وکیل یا مؤسسه) تماس بگیرند.

در نتیجه وقتی کاربری با تلفن همراه به دنبال نزدیک‌ترین مؤسسه یا وکیل در شهر محل زندگی خود باشد، نتایج کاملاً هدفمند به او نشان داده شده و با فشردن یک دکمه به‌صورت مستقیم با کسب‌وکار موردنظر در تماس خواهد بود.

اگر سئو محلی به‌درستی انجام شود، آن وکیل یا مؤسسه در نتایج جست‌وجوهای محلی در صدر قرار خواهد گرفت و یک دکمه “call Us” یا تماس با ما در کنار نام و آدرس آن به کاربر نشان داده خواهد شد.

دلیل این‌که این قابلیت یک مزیت بسیار بزرگ است در این است که کاربر نیازی ندارد وبسایت شما را باز کند و در بین مطالب وبسایت به دنبال شماره تماس باشد. شاید این فرد به دنبال یک مشاوره رایگان باشد یا مشکلی بسیار ضروری داشته باشد و بخواهد بلافاصله با شما در تماس باشد. در این زمان تنها چیزی که نیاز دارد یک شماره تماس از شما، در کوتاه‌ترین زمان است. این یک ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین وکیل و مشتری (که از طریق گوگل او را پیدا کرده است) ایجاد خواهد کرد.

پزشکان و مراکز خدمات درمانی

وقتی شخصی در گوگل به دنبال پزشک یا مرکز خدمات درمانی (بیمارستان، مراکز تصویربرداری پزشکی، آزمایشگاه‌ها و…) است، می‌توان که گفت به‌احتمال نزدیک به 100 درصد به دنبال یک پزشک یا مرکز درمانی در محل زندگی خودش است. حتی می‌توان حدس زد به دنبال نزدیک‌ترین گزینه باشد.

اکثر مردم ترجیح می‌دهند مطب پزشک یا مرکز درمانی (فرضاً بیمارستان) نزدیک به محل زندگی آن‌ها باشد. با این اوصاف ناچار به تحمل ترافیک و صرف زمان و هزینه برای مراجعه به مطب یا مرکز درمانی نخواهند بود. خصوصاً اگر بیمار یا ناخوش باشند. خصوصاً اگر این مراجعه به صورت مستمر و مکرر در بازه زمانی طولانی مدت باشد.

اگر به تصویر زیر که یکی از نتایج جست‌وجوهای گوگل است، نگاه کنید، متوجه مزیت‌های بسیار زیاد جست‌وجوی محلی خواهد شد.

نتایج جست و جوی محلی بهترین گزینه بهبود سئوی محلی (سئو محلی) برای پزشکان خواهد بود.

این نتیجه محلی، نام پزشک را به صورت یک لینک نشان می‌دهد که بلافاصله با کلیک بر روی آن، موقعیت آن پزشک بر روی نقشه گوگل نمایش داده می‌شود. اگر کاربر با تلفن همراه در حال جست‌وجو باشد، اپلیکیشن نقشه گوگل (یا اپلیکیشن پیش فرض دیگری) باز شده و موقعیت آن پزشک را نمایش می‌دهد.

علاوه بر موقعیت، آدرس، شماره تماس، امتیازهایی که کاربران و بیماران به وی داده‌اند، وضعیت باز یا بسته بودن مطب یا حتی وبسایت وی نیز نمایش داده خواهد شد.

سئوی محلی می تواند وبسایت کسب و کار شما را هم به صورت یک دکمه در نتایج محلی نمایش دهد

در تصویر فوق، عبارت نزدیک‌ترین بیمارستان را جست‌وجو کرده‌ایم. می‌بینید که در مقابل یکی از نتایج، (بیمارستان امام خمینی شهر ساری) یک لینک به وبسایت آن بیمارستان وجود دارد.

وقتی صحبت از پزشک یا بیمارستان باشد، مردم دوست دارند به راحت‌ترین و سریع‌ترین شیوه ممکن نوبت بگیرند. چه چیزی بهتر از شماره تماس یا وبسایت برای گرفتن نوبت یا کسب اطلاعات بیشتر وجود دارد؟

 

لوله‌کش، برق‌کار و خدمات تأسیسات ساختمان

یکی از کسب‌وکاری دیگری که بهره بسیار زیادی از سئو محلی خواهد داشت، لوله‌کش‌ها، برق‌کارها و افراد و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تأسیساتی هستند.

به این فکر کنید که لوله آب منزلتان نشت کرده، برق قطع شده و یا مشکلی در تأسیسات منزلتان وجود دارد. شماره تماس یا کارت ویزیت تأسیسات کار همیشگی گم شده و به سرعت نیاز به یک فنی کار دارید. اولین ایده که به ذهن اکثر ما خطور می‌کند، جست‌وجو در گوگل است. اما مطمئناً نیاز به فردی داریم که در نزدیک‌ترین محل به محل زندگی شما باشد. پس بلافاصله در گوگل جست‌وجو می‌کنید.

در این حالت، گوگل نزدیک‌ترین و بهترین مورد را به شما نشان می‌دهد. فردی که هم نزدیک به شماست و هم امتیازهای خوبی در گوگل دارد. کافی است نظرات را بخوانید تا از انتخاب این فرد مطمئن شوید.

نمایش امتیازات کاربران (review) در نتایج محلی کسب و کارها

 

رستوران‌ها

یکی از کسب‌وکارهایی که سئو محلی تأثیر بسیار زیادی بر کسب درآمد آنها دارد، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها هستند.

خصوصاً وقتی توریست یا یک مسافر وارد شهری شده و به دنبال یک رستوران خوب یا نزدیک‌ترین رستوران در آن شهر و نزدیک به محل اقامت خود است. در این حالت اولین اقدام او، جست‌وجو در گوگل و بررسی نتایج و نظرات در مورد آن رستوران است. با این کار او می‌تواند در یک شهر غریب، بهترین و با کیفیت ترین رستوران نزدیک به محل اقامت خود را پیدا کند.

نزدیک ترین نتایج مربوط به رستوران را به همراه اطلاعات کامل در نتایج محلی گوگل بیابید

خوب کسب‌وکارهای بسیاری وجود دارد که از سئو محلی منافع بسیار زیادی نصیبشان می‌شود. آموزشگاه‌ها، مدارس، فروشگاه‌های خرده‌فروشی محلی، آرایشگرها، هر نوع فروشگاه محلی و بسیار از کسب‌وکارهای دیگر. نمی‌توان همه آن‌ها را اینجا به طور کامل توضیح داد؛ لذا از ذکر موارد دیگر صرف‌نظر خواهیم کرد.

سئو محلی برای چه کسب‌وکارهایی مناسب نیست؟

در واقع سخت از بگوییم سئو محلی برای یک کسب‌وکار مناسب نباشد. اما ممکن است سئو محلی چندان تأثیری بر درآمد این کسب‌وکارها نداشته باشد. در واقع کسب‌وکارهایی که وابستگی به موقعیت محلی خود ندارند، علاقه چندانی به سئو محلی نشان نمی‌دهند.

کسب‌وکارهای آنلاین، فروشگاه‌های بر بستر اینترنت، بلاگرها و نویسنده‌های وبسایت، کسب‌وکارهای بدون مکان فیزیکی و مشاغلی که قصد ندارند تا اطلاعات محلی خود را به اشتراک بگذارند، ممکن است مایل به استفاده از سئو محلی نباشند و احتمالاً سئو محلی و تلاش‌های وابسته به آن تأثیر زیادی بر کسب‌وکار آن‌ها نداشته باشد.

بااین‌حال اگر کسی و کار شما آنلاین است و محصولات و خدمات شما حتی در شهرها و کشورهای دیگر هم در دسترس است، بهتر است تا بازارهای محلی خود را از دست ندهید و از سئو محلی استفاده کنید. خصوصاً برای کسب‌وکارهای نوپا که هنوز در خارج از محل فعالیت خود چندان شناخته شده نیستند.

 

تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) برای سئو محلی تفاوت زیادی با سئو عمومی ندارد. تنها برخی جنبه‌های آن کمی متفاوت است.

طبق آمار، بیشترین مراجعه مردم به وب از طریق دستگاه‌های تلفن همراه است. یکی از امکانات این دستگاه‌ها، جست‌وجوی صوتی است. دیگری، قابلیت اتصال سریع با نرم‌افزارهای مکان‌یابی همچون Google Map است. این دو مورد راحت‌ترین راه‌ها برای جست‌وجوی محلی هستند.

برای مثال، اکثر مردم ترجیح می‌دهند به‌راحتی با گفتن جمله “نزدیک‌ترین دکتر به من را پیدا کن” یا “نزدیک‌ترین لوله‌کش را پیدا کن”، جست‌وجوی محلی را انجام دهند. خصوصاً ابزارها و دستیارهای هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند همچون Siri، Cortana، google Assistant، Alexa، Bixby و … که با گفتار شما کارهای بسیاری را برای شما انجام می‌دهند. یکی از این کارها، جست‌وجو در گوگل است.

اگر کسب‌وکار شما خدمات محور است، کلمات کلیدی مختلف را امتحان کنید. خصوصاً آن‌هایی که حاوی سؤال و درخواست هستند:

  • نزدیک‌ترین رستوران کجاست؟
  • بهترین رستوران چیست؟
  • بهترین رستوران در ساری را برای من پیدا کن.
  • و…

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی همچون keyword.io و AnswerThePublic جست‌وجوهای محلی افراد به همراه میزان آن جست‌وجوها را نمایش می‌دهند. این یکی از عالی‌ترین روش‌ها برای انتخاب کلمات کلیدی هدفی است که تمرکز بر جست‌وجوهای محلی دارند.

اگر کسب‌وکار شما، یک کسب‌وکار محلی است (یا از آن تأثیر می‌پذیرد)، این نوع کلمات کلیدی و جست‌وجوها را امتحان کنید و تمرکزتان را بر این کلمات کلیدی قرار دهید.

یکی از راه‌های دیگر، این است که خودتان را به‌جای کاربر محلی قرار دهید. درباره کسب‌وکار شما چطور جست‌وجو می‌کند؟

  • بهترین رستوران شهر
  • نزدیک‌ترین غذاخوری
  • نزدیک‌ترین فست‌فود
  • بهترین فست‌فود ساری

این تنوع کلمات کلیدی به حدی گسترده است که حتی فکرش را هم نمی‌کنید.

کافی است شروع به جست‌وجو در گوگل کنید تا ببینید بیشترین حجم جست‌وجوها، شامل جست‌وجوهای محلی است:

اهمیت نتایج محلی در لیست پیشنهادات گوگل

به این تصویر نیز دقت کنید:

نتایج محلی اولویت بالایی در سئو محلی و نتایج گوگل دارند

 

اهمیت محتوا در سئو محلی کسب‌وکار شما

انتشار محتوا با تمرکز بر سئو محلی بسیار حائز اهمیت است. بسته به کسب‌وکار و زمینه فعالیت شما، محتوایی که بر موقعیت مکان متمرکز باشد، می‌تواند تا حد زیادی به سئوی محلی شما کمک کند. البته لزوماً نوشتن محتوای طولانی‌تر بهترین نتیجه را نخواهد داشت.

نکته مهم این است که آیا محتوای شما، در راستای پاسخگویی به جست‌وجوی محلی کاربر است؟ آیا این پاسخ نیاز کاربر را برطرف می‌کند؟ ممکن است بتوان در یک پاراگراف پاسخ کاربر را داد و او از این جست‌وجو راضی باشد. لازم نیست یک متن بلندبالا بنویسید، درحالی‌که تنها در چند خط می‌توانید پاسخ کاربر را بدهید.

نوشتن یک محتوای محلی، به شما کمک می‌کند تا در نتایج محلی رتبه خوبی بدست آورید. فقط کافی است به درخواست‌ها و سؤالات محلی، پاسخ مناسبی بدهید.

سؤالی که مطرح می‌شود این است: وقتی صحبت از محتوا می‌شود، چه کارهایی را نباید انجام داد؟

بدترین کاری که می‌توانید بکنید، نوشتن محتوا به سبک ویکی پدیا است. یعنی سعی کنید به صورت کلی، مطلبی بیان کنید. مطالب طولانی، حاوی تاریخچه و توضیحات کلی و بی مورد. این کار اشتباه است. این نوع محتوا ارزش پائینی دارد. خودتان را جای کاربر بگذارید. او به دنبال پاسخ چه سوالی به وبسایت شما وارد شده و در حال مطالعه مطالب شماست؟ آیا نیازی به این همه اطلاعات اضافی دارد؟ آیا حوصله خواندن این مطالب را دارد؟

در تولید محتوای محلی، سعی کنید از بیان موارد بی مورد دوری کرده و هرچه سریع‌تر اصل مطلب را بیان کنید. فرض کنید کاربری قصد دارد تا درباره کیفیت غذای یک رستوران مطالعه کند و شما قصد دارید این مطلب را بنویسید. آیا کاربر چیزی جز کیفیت غذا، کیفیت سرویس دهی، برخورد پرسنل و قیمت غذاها مدنظرش است؟ پس درباره هر چیز اضافه صحبتی نکنید. حداقل این موارد اضافی را در انتهای مطلب قرار دهید.

 

لینک‌سازی سئو محلی

در سئو محلی، موضوع لینک‌سازی کمی متفاوت از لینک‌سازی سئو عمومی است. باید دستورالعمل‌های راهنمای گوگل وبمستر را رعایت کنید. در غیر این صورت گوگل شما را مجازات خواهد کرد. اگر شما هر نوع لینک‌سازی خلاف با این دستورالعمل‌ها انجام دهید، گوگل به صورت هوشمندانه‌ای آن‌ها را شناسایی می‌کند. اگر این عملکرد شما ادامه یابد، ممکن است تمام وبسایت شما از نتایج جست‌وجوی ارگانیک خارج شود.

خلاصه‌ای در مورد دسته بندی‌های لینک محلی

در سئوی محلی، دسته بندی‌های مختلفی برای لینک‌ها وجود دارد که مشخصه لینک سئوی محلی با کیفیتی تشکیل می‌دهد:

  • وبسایت های NAP و مرجع.
  • وبسایت های فهرست محلی (دایرکتوری‌های محلی).
  • وبسایت های محلی مرتبط به زمینه کاری شما.
  • وبسایت های محلی همکار.
  • وبسایت های تجاری/بازرگانی محلی.
  • وبسایت های خبری محلی.
وبسایت های NAP و مرجع

NAP مخفف سه عبارت Name,Address,Phone است. این عبارت به معنی نام، آدرس و شماره تماس کسب‌وکار یا شماست. وبسایت های NAP وبسایت هایی هستند که به صورت رایگان، یا با دریافت پول، اطلاعات نام، شماره و آدرس شما را به همراه لینک وبسایت شما، در خود جای می‌دهند. استفاده از این وبسایت ها تا حد بسیار زیادی، به بهبود سئوی محلی شما کمک خواهد کرد.

وبسایت های فهرست محلی

مورد بعدی که استفاده از آن شدیداً توصیه می‌شود، تمرکز بر استفاده از دایرکتوری‌های محلی است. سایت‌های دایرکتوری، اطلاعات جامعی از کسب‌وکارها شامل آدرس، شماره تلفن، آدرس سایت، آدرس شبکه‌های اجتماعی، ساعات کاری، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات، تصاویر و… را به‌صورت دسته‌بندی‌شده در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

این وبسایت ها مرجعی از کسب‌وکارهای محلی هستند. درست مانند سایت‌های نیازمندی محلی و سایت‌های تبلیغات محلی. با این کار، حضور شما در فضای آنلاین بیشتر شده و بخشی از ترافیک شما از جانب این وبسایت ها هدایت خواهد شد. این نوع سایت‌ها، برخلاف سایت‌های NAP عمومی، متمرکز بر یک موقعیت مکانی خاصی هستند. برای مثال وبسایت نیازمندی‌های شهر X که فقط اطلاعات کسب‌وکارهای موجود در همان شهر را فهرست می‌کند.

تفاوت سایت‌های NAP و دایرکتوری در این است:

  • سایت‌های NAP با هدف تبدیل شدن به یک دایرکتوری و مرجع برای کسب‌وکارها تشکیل نشده و معمولاً به صورت پولی اطلاعات کسب‌وکار شما را منتشر می‌کنند. اغلب این وبسایت ها بازدید زیادی دارند و با دریافت مبلغ یا به صورت تبلیغات کلیکی اطلاعات شما را برای مدت مشخصی رو وبسایت خود قرار می‌دهند.
  • سایت‌های دایرکتوری غالباً رایگان بوده و معمولاً توسط خود شما اطلاعات شما در این وبسایت ها ثبت می‌شود. هدف، ارائه اطلاعات مورد نیاز مردم بوده تا مردم در سریع‌ترین زمان به انواع خدمات دسترسی پیدا کنند.
وبسایت های محلی مرتبط به حوزه فعالیت شما

هر وبسایتی که به نوعی، با کسب‌وکار شما در ارتباط باشد، می‌تواند لینک شما را در سایت خود قرار دهد. در واقع هر سایتی که به نوعی با کسب‌وکار شما پیوند دارد. فرض کنید شما فروشنده کتاب هستید. مدارس، کتابخانه‌ها، دانشگاه‌ها، ادارات دولتی، روزنامه‌ها و … وبسایت های مرتبط با کسب‌وکار شما هستند.

این وبسایت های محلی معمولاً به دلیل اینکه به کسی و کار شما مرتبط هستند، لذا احتمال اینکه کاربران آن‌ها، کاربر شما نیز باشند، بسیار بالاست. از طرفی، گوگل نیز به همان میزان به کسب‌وکار شما در نتایج جست‌وجوی محلی اعتبار می‌دهد.

وبسایت های همکار محلی

این وبسایت ها، وبسایت های همکار شما در محل فعالیت خودتان هستند. اگر شما یک کتاب فروشی باشید، بقیه کتاب فروشی‌های شهر، به عنوان همکار محلی شما هستند.

اگرچه گوگل تبادل لینک بیش از حد را ممنوع کرده، اما همکاری و کمک گرفتن از رقبای تجاری برای بهبود حضور در جست‌وجوی محلی چیز بدی نیست. کافیست حد اعتدال را رعایت کنید. با تبادل لینک با کسب‌وکارهای همکار، به راحتی می‌توانید کاربران خود را به سمت یکدیگر راهنمایی کنید و علاوه بر رونق کسب‌وکار، رتبه محلی خود را بهبود ببخشید.

تشخیص اینکه چه چیزی بیش از حد به حساب می‌آید چالش برانگیز است، اما دستیابی به آن با آزمایش و سعی و خطا امکان پذیر است.

 

آینده سئو محلی چه خواهد بود؟

آمارها، داده‌ها و روندهای فعلی  نشان می‌دهد که سئو محلی روز به روز هوشمندتر خواهد شد. ازدیاد و همه گیری وسایلی همچون تلفن‌های هوشمند، گرایش به سمت ایجاد دستگاه‌های هوشمند که قابلیت مکالمه با انسان را دارند را افزایش خواهد داد. دستیارهای هوشمند تلفن‌های همراه روز به روز هوشمندتر خواهند شد.

در ادامه بدون شک، با پیشرفت قابلیت مکالمه این دستگاه‌ها، الگوریتم‌های گوگل هم هوشمندتر شده و بهتر با این سبک از جست‌وجو سازگار خواهند بود.

این مطالب را نیز از دست ندهید:

راهنمای کامل امنیت وب‌سایت (۲۰۲۱)

راهنمای کامل بهینه سازی وبسایت (۱۴۰۰)

کامل‌ترین راهنمای کدهای وضعیت HTTP (راهنمای 2021)

بهترین پنل پیامکی پنل پیامکی پیشرفته
نمایش بیشتر

تیم تولید محتوا

تیم تولید محتوای دوناوب، با تکیه بر تخصص خود سعی در انتشار مطالب و محتوای کاربردی و آموزشی برای همراهان و مشتریان دوناوب داشته و تمام سعی خود را بر ارائه محتوای با کیفیت و کاربردی معطوف خواهد کرد. پیشنهاد می کنیم با عضویت در خبرنامه ایمیلی دوناوب و یا با دنبال کردن دوناوب در شبکه های اجتماعی، در جریان آخرین مطالب و آموزش های سایت قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا