طراحی سایت املاک ( طراحی سایت مشاور املاک)

طراحی سایت املاک در ساری
دسته بندی مطلب:
زمان مطالعه: 13 دقیقه

طراحی سایت املاک، درست مثل هر وبسایت دیگری، نکته های خاص خودش را دارد. با رعایت این نکات می توانید یک وبسایت مشاور املاک حرفه ای داشته باشید. در این مطلب ما مهمترین نکته های طراحی و توسعه وبسایت های املاکی را معرفی خواهیم کرد.

صنعت املاک و مستغلات یکی از شلوغ ترین و جذاب ترین حوزه ها در دنیای تجارت است. در ایران هم حتی با توجه به فراز فرودهای شرایط اقتصادی، همچنان این حوزه، دارای حجم بازار ویژه و مختص به خود است.

طبق گزارش مجله فوربس، 223 میلیاردر از فهرست فوربس، سرمایه میلیاردی خودشان را با فعالیت در حوزه املاک و مستغلات به دست آورده اند.

همچنین طبق تحقیقات گراند ویو، تا سال 2025 میلادی، حجم بازار املاک و مسغلات به بیش از 4 تریلیون دلار در سال خواهد رسید!

با توجه به داده های فوق، تعجبی ندارد که بیش از 10 میلیون نفر در جهان در این حوزه فعال هستند. حتی در کشور ما هم کوچه به کوچه و خیابان به خیابان، مشاورین املاک حضور دارند. با توجه به حجم وسیع نقدینگی در این بازار، انتظار تعداد بالای فعالان حوزه مسکن کاملا قابل پیش بینی بود.

هر صنعت و هر بازاری به صورت دائمی در حال تغییر و تحول است. با پیشرفت تکنولوژی، این تغییرات سریع تر به وقوع خواهند پیوست. شاید در عرض تنها سال، یک صنعت به صورت کامل نابود شود، صنعت جدید خلق شود و یا تغییرات اساسی در آن رخ دهد.

به جرات می توان گفت: امروز تقریبا کمتر بازار و صنعتی وجود دارد که از پیشرفت تکنولوژی تاثیر نپذیرفته باشد. فقط به فروشگاه هایی همچون دیجیکالا، اسنپ، تبسی و … نگاه کنید.

چه تعداد کسب و کارهایی که از بین رفته و چه تعداد شغل جدیدی که ایجاد شد. این بخشی از همان تغییرات ذکر شده است. در عصر تکنولوژی، تنها کسب و کارهایی موفق خواهند بود که با تکنولوژی سازگار باشند.

صنعت املاک و مستغلات نیز از این قاعده مستثنی نیست. به زودی ورود تکنولوژی به این حوزه نیز سریعا همه چیز را تغییر خواهد داد. می توانید تنها چندسال صبر کنید تا ببینید که مشاورین املاک آنلاین، جای مشاورین املاک خرد را خواهند گرفت.

شاید این موضوع تلخ باشد. قطعا هست. اما تکنولوژی همیشه چاقویی برنده است که یک سمت آن کند و سمت دیگر آن تیز است. ترجیح می دهید از سمت تیز و برنده آن استفاده کنید یا از سمت کند و بی مصرف آن؟

اگر شما مشاور املاک هستید و به این نتیجه رسیده اید که باید همسو با تکنولوژی حرکت کنید و از مزایای آن بهره مند شوید، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چرا مشاورین املاک باید وب سایت داشته باشند؟

مهمترین تاثیر تکنولوژی در عصر حاضر، تاثیر آن بر عادات و سبک زندگی ماست. کوچکترین و شاید ساده ترین سوالات و نیازهایمان را در اینترنت جست و جو می کنیم.

با ظهور گوشی های هوشمند، رسما اینترنت و دنیای اطلاعات تحت وب، در جیب یا دستان ما قرار دارد. با چند بار ضربه زدن روی صفحه گوشی، می توانیم کارهایی انجام دهیم که تا پیش از این یا ممکن نبود یا زحمت بسیاری داشت.

در عرض چند دقیقه خرید می کنیم، آموزش تهیه می کنیم، ثبت نام می کنیم، نظر می دهیم، لحظه هایمان را به اشتراک می گذاریم و…

این روند همچنان ادامه دارد. تقریبا هر چیزی که بشود را آنلاین می کنیم.

بازار ملک در کشورهای پیشرفته سالهاست که تبدیل به یک بازار آنلاین شده است. به زودی در کشور خودمان هم مردم تمام مراحل جست و جوی ملک، کسب اطلاعات و حتی بستن قرار داد را آنلاین انجام خواهد داد.

شاید بگوئید ممکن نیست! به لحاظ قانونی و حقوقی ممکن نیست! امروز چیزهایی ممکن شده که شاید روزی فکرش را نمی کردیم.

امروزه آنلاین پول جابجا می کنیم. خرید می کنیم. ویزیت می شویم. ثبت نام می کنیم. رزرو می کنیم. سفارش طراحی سایت و خدمات بسیاری را ثبت می کنیم. قرار داد می بندیم.

دیر یا زود، بازار ملک هم آنلاین می شود.

جا ماندن شما از این روند، به معنی از دست دادن حجم بزرگی از بازار املاک در میان مدت، و حذف کامل از آن در بلند مدت است.

بنابراین اگر درحوزه املاک فعال هستید، داشتن یک وبسایت عالی برای موفقیت شما ضروری است.

در ادامه این مطلب، به جزئیاتی خواهیم پرداخت یک یک وبسایت املاک را تبدیل به یک وبسایت املاک عالی خواهد کرد.

ویژگی های کلیدی طراحی سایت املاک و مستغلات موفق

میزان پیچیدگی وبسایت شما و امکانات آن کاملا بستگی به اهداف و استراتژی شما بستگی دارد. اینکه یک وبسایت کوچک املاک داشته باشید یا یک سایت مرجع و بزرگ، امکانات مختلفی را طلب می کند.

به دور از تمرکز بر استراتژی یا اندازه کسب و کار شما، امکانات مناسب یک وبسایت املاک را معرفی خواهیم کرد:

اگرچه امکانات وبسایت های مختلف املاک متفاوت است، اما امکانات فوق، حداقل موارد مناسب برای یک سایت املاک است. در ادامه مطلب به توصیف هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

قابلیت جست و جو و فیلتر کردن املاک

قابلیت فیلتر و جست و جو ملک در طراحی وبسایت املاک
قابلیت فیلتر و جست و جو ملک در طراحی وبسایت املاک

شاید بدیهی ترین خصوصیت یک وبسایت املاک، قابلیت جست و جو و فیلتر کردن ملک است. کاربر شما باید بتواند با فیلتر کردن امکانات مد نظرش، ملک یا املاک متناسب با نیاز خودش را کمتر از چند ثانیه پیدا کند.

فرضا می تواند املاک با تعداد اتاق خواب، متراژ، سال ساخت، موقعیت مکانی و … فیلتر کند.

فرض کنید کاربر به دنبال ملکی با دو اتاق خواب و سال ساخت 1390 به بعد است. باید بتواند با فیلتر کردن این دو مقدار، تمامی املاکی که دارای دو اتاق خواب بوده و سال ساخت آن ها از 1390 به بعد است را پیدا کنند.

از مهمترین گزینه های فیلتر یک وبسایت املاک می توان به موارد زیر پرداخت:

  • تعداد اتاق خواب
  • متراژ
  • پارکنیگ
  • آسانسور
  • نمای جلو یا پشت
  • سال ساخت
  • اجاره، رهن یا فروش
  • شماره طبقه
  • تعداد سرویس بهداشتی و حمام
  • و…

تکنولوژی مناسب و کد نویسی بهینه

یکی از گزینه های مهم به هنگام طراحی یک وبسایت، اطلاع از تکنولوژی ها و زبان های برنامه نویسی وبسایت است. مواردی که در این انتخاب تاثیر گذار هستند عبارت اند از:

  • قدرت زبان ها
  • سرعت اجرا
  • امنیت
  • هزینه توسعه
  • بهینه سازی
  • توسعه راحت تر و کم هزینه در آینده
  • سئو مناسب

اگر به دنبال بهترین انتخاب هستید که تقریبا تمام موارد فوق را پوشش دهید، پیشنهاد ما موارد زیر هستند:

  • تکنولوژی سمت کلاینت:
    • HTML
    • CSS
    • JavaScript
    • Bootstrap
  • تکنولوژی های سمت پسرور:
    • PHP
    • MySQL

بهترین انتخاب برای شما، طراحی سایت وردپرس املاک است. وردپرس تمام تکنولوژی های فوق را در اختیار دارد.

  • پرقدرت در اجرا
  • سرعت بالا
  • امنیت بالا
  • هزینه توسعه بسیار پائین در مقایسه با سایر روش ها
  • بهنیه سازی عالی
  • توسعه راحت تر و کم هزینه تر در آینده
  • سئو مناسب

با داشتن یک وبسایت املاک وردپرسی، تمام نیازهای فوق با کمترین قیمت برای شما مهیا خواهد بود.

طراحی ساده و در عین حال مخاطب پسند به دور از تکلف

طراحی و ساده سایت املاک
طراحی و ساده سایت املاک javad Abaasi

طراحی وبسایت، اولین چیزیست که نظر مخاطب و بازدید کننده وبسایت شما را به خود جذب می کند. اما رعایت حد اعتدال ضروریست.

وبسایت شما باید در عین زیبایی، از عنصر سادگی بهره مند باشد. از قدیم گفته اند : زیبایی در سادگی است.

اما معنی این سادگی، طراحی قدیمی و از مد افتاده نیست. بلکه طراحی مناسب با جدیدترین سبک های روز و البته متناسب با شخصیت برند و کسب و کار شماست.

طبیعتا طراحی یک وبسایت خرده فروشی، با یک وبسایت آموزشی و یک وبسایت املاکی همگی متفاوت است.

وبسایت شما باید به گونه ای باشد که مخاطب شما را جذب کند. مخاطب شما دارای سلایق و انتظارات مختص به خود است. با طراحی نابجا، ذوق مخاطب را کور نکنید!

واکنشگرا بودن وبسایت

طراحی وبسایت املاک واکنشگرا
طراحی وبسایت املاک واکنشگرا source

واکنشگرا بودن، پاسخگو بودن یا به اصطلاح Responsive بودن، یعنی وبسایت شما در تما دستگاه های نمایش، با هر ابعادی به بهترین و مناسب ترین شکل ممکن نمایش داده شود.

کاربران دسکتاپ، تبلت و تلفن همراه، دارای دستگاه هایی با ابعاد متفاوت هستند. نمی شود طرح یکسانی برای آن ها در نظر گرفت.

یک وبسایت واکنشگرا، انطباق پذیر و منعطف است. در دسکتاپ به یک شکل و در موبایل به شکل دیگری نمایش داده می شود. تنها با یک هدف: تجربه کاربری مناسبی خلق شود و کاربر به راحتی بتواند با وبسایت شما کار کند.

واکنشگرا بودن یک وبسایت، امری الزامی، ضروری و حیاتی است. حتی نباید به نبودن آن فکر کرد.

سرعت بارگذاری بالا

احتمالا شما هم برایتان پیش آمده که قصد دارید تا از یک وبسایت بازدید کنید، اما زمان بسیاری برای بارگذاری آن نیاز است. شاید گاهی از خیر آن بگذرید.

اگرچه سرعت اینترنت عاملی تاثیر گذار است، اما در یک سرعت اینترنت پایدار و استاندارد هم وبسایت هایی وجود دارند که بسیار دیر لود می شوند و کاربر را آزار مید دهند.

سرعت یک وبسایت یکی از مهمترین عواملی است که باید در طراحی هر نوع وبسایتی از جمله طراحی وبسایت املاک مد نظر قرار داد.

تعیین مکان ملک بر روی نقشه

قابلیت ثبت ملک روش وبسایت املاک
قابلیت ثبت ملک روش وبسایت املاک

یکی از حرفه ای ترین قابلیت های یک سایت املاک، امکان ثبت آن بر روی نقشه است. یعنی کاربر بتواند با بررسی نقشه املاک موجود (برای خرید یا رهن و اجاره) در یک منطقه خاص را پیدا کند.

یا اگر قصد بررسی موقعیت یک ملک را دارد، به راحتی موقعیت دقیق آن را بر روی نقشه پیدا کند.

قابلیت ثبت ملک بر روی نقشه به شما این امکان را می دهد تا رابط کاربری فوق العاده برای کاربرانی ایجاد کنید که نیاز به ملکی در یک موقعیت مکانی مشخص دارند.

لیست امکانات و مشخصات ملک

ثبت و تعیین مشخصات ملک
ثبت و تعیین مشخصات ملک

وقتی کاربری، وارد صفحه اطلاعات یک ملک می شود، باید بتواند در جریان ریز ترین جزئیات قرار بگیرد.

اینکه موقعیت آن کجاست، چند متر است، چند اتاق دارد، رو به نماست یا پشت به نما و …

قرار دادن تصاوی، ویدئو و حتی تصویر 360 درجه، می توان دید بسیار عالی به کاربر دهد. می تواند یک بازدید اولیه از ملک داشته باشد.

لازم نیست به سبک سنتی، هر مشتری را به صورت حضوری به بازدید ملک ببرید. در نهایت ممکن است که کاملا با معیارها و تصورات او فاصله داشته باشد و هم وقت خودتان و هم وقت مشتری را بگیرید.

کاربر اطلاعات ملک، تصویر و ویدئو را می بیند و در صورت پسند اولیه، با شما تماس گرفته و درخواست بازدید حضوری می کند.

با این کار، احتمال تبدیل مشتری احتمالی به مشتری نهایی بالا می رود. دیگر لازم نیست یک ملک را به 10 نفر نشان دهید تا شاید یکی از آن ها ملک را بپسندد. می توانید فرضا به 3 نفر ملک را نشان دهید، و یکی بپسندد.

به عبارت شانس فروش بالا رفته و وقت و توان و انرژی کمتری از هر دو طرف تلف خواهد شد.

قابلیت ثبت نام و ورود مناسب

ورود با شماره موبایل به سایت املاک
ورود با شماره موبایل به سایت املاک

خودتان را جای مشتری بگذارید. به دنبال یک ملک هستید. تعدادی ملک را انتخاب کرده اید و نیاز دارید سرفرصت تمام آن ها را کنار هم قرار داده، مقایسه کنید و در نهایت انتخاب کنید.

چه خوب می شد اگر کاربر می توانست در وبسایت شما ثبت نام کند، املاک و موارد مورد نظرش را به لیست علاقه مندی هایش اضافه کند و هر وقت که خواست مجددا آن ها را بررسی و مقایسه کند.

خوشبختانه در وبسایت شما این قابلیت ها برقرار است. می شود از کابر خواست جهت ثبت نام، شماره همراه خود را وارد کند، سپس یک کد یکبار مصرف برای ورود در دسترس او باشد.

شما هم شماره همراه مشتریان تان را در اختیار دارید با استفاده از یک پنل پیامکی حرفه ای، می توانید جدیدترین فایل های املاک را به او اطلاع دهید. شانس فروش شما باز هم بالا رفت.

امنیت در طراحی سایت املاک

امنیت چه در فضای فیزیکی و چه در فضای مجازی اولویت دارد. امنیت وبسایت یعنی اطلاعات شما و مشتریان شما محفوظ بماند.

وبسایت شما در مقابل انواع حملات مخرب ایمن باشد.

در غیر اینصورت، داشتن وبسایت چه سودی دارد؟

چگونه یک وب سایت املاک داشته باشم؟

داشتن یک وبسایت، نیازمند تعدادی اقدام مناسب است که شامل موارد زیر است:

  • انتخاب یک دامنه مناسب
  • انتخاب یک هاست مناسب
  • ساخت وبسایت

اگر به موارد فوق تسلط دارید، یعنی می توانید دامنه و هاست مناسب انتخاب و خودتان وبسایت را بسازید، احتمالا این مطلب برای شما نخواهد بود.

در غیر اینصورت، نیاز به یک شرکت طراحی وبسایت دارید.

این شرکت باید برای شما دامنه و هاست مناسب انتخاب نماید و وبسایت شما را ساخته و در دسترس شما قرار دهد.

شرکت طراحی سایت املاک در ساری

اگر به دنبال یک شرکت طراحی وبسایت املاک در ساری هستید، دوناوب در خدمت شماست.

ما تضمین می کنیم که به تمام مواردی که در بالا ذکر کردیم، عمل کنیم. یعنی تضمین می کنیم که وبسایتی عالی داشته باشید.

جهت سفارش و یا کسب اطلاعات بیشتر می توانید روزهای شنبه تا چهارشنبه در ساعات 8 الی 20 با شماره 01133245557 تماس بگیرید.

چطور به دوناوب سفارش طراحی سایت بدهم؟

کافیست تا در ساعات 8 الی 20 روزهای شنبه تا چهارشنبه، با شماره 01133245557 تماس بگیرید.

در سایر ساعات می توانید به شماره 09119502011 در واتساپ پیام دهید.

می توانید از طریق فرم ثبت سفارش در خواست خود را ثبت نمائید تا ما با شما تماس بگیریم.

همچنین می توانید از طریق چت آنلاین در پائین همین صفحه، با ما مستقیما در ارتباط باشد.

در صورت تمایل می توانید به صورت حضوری تشریف بیارید شرکت:  ساری، میدان معلم، ساختمان اندیشه، طبقه یک واحد یک


سوالات متداول

مهمترین قابلیت های یک وبسایت املاک چیست؟

قابلیت جست و جو و فیلتر کردن املاک
تکنولوژی مناسب و کد نویسی بهینه
طراحی ساده و در عین حال مخاطب پسند به دور از تکلف
واکنشگرا بودن وبسایت (پائین تر توضیح خواهم داد)
سرعت بارگذاری بالا
تعیین مکان ملک بر روی نقشه
لیست امکانات و مشخصات ملک
قابلیت ثبت نام و ورود مناسب
امنیت

آیا پس از طراحی نیاز به انجام کار خاصی است؟

بله. پس از طراحی نوبت به تولید محتوا، سئو و بازاریابی و تبلیغات می رسد. اما نگران نباشید. دوناوب در کنار شماست تا خیالتان از این بابت راحت باشد.

امتیاز: (5/5) - 4 نظر
آواتار رحمت ابراهیمیان قاجاری

رحمت ابراهیمیان قاجاری

دانش آموخته مهندسی برق و مدرس وب هستم. حتی قبل از اینکه وارد دانشگاه بشم، به برنامه نویسی علاقه مند شدم و از اون زمان تا الان، هرگز کدنویسی رو رها نکردم. چه به عنوان مدرس، و چه به عنوان یک برنامه نویس. دغدغه اشتغال و بهبود فضای کار و زندگی برای همه دانشجویانم رو دارم. به همین خاطر معتقدم بدون آموزش پروژه محور و اصولی، اشتغال پایدار و با درآمد خوب شکل نمی گیره. علاقمند به برنامه نویسی، تکنولوژی و توسعه مهارت های نرم و الان هم بنیان گذار مجموعه دوناوب هستم و با یه تیم خوب و پرانرژی روزهام رو می گذرونم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *